kedd, október 14, 2008 ( 22:20 )
2008/09-es szezonra a TeamMarketing.com közzétette a csapatok Szurkolói Költség Index-ét (FCI). Amiből kiderül mennyibe kerül egy átlagos jegy, sör, üdítő, hot-dog, parkolás egy csapat szurkolójának. Legdrágább jegy Toronto-ban van, és itt is a legdrágább FCI. Teljes táblázat itt.(PDF)
Az átlag jegyárak 5,1%-al növekedtek a múlt szezonhoz képest, $49.66 dollárra. A Szurkolói Költség Index (FCI) is emelkedet (ami egy átlagos 4 tagú családot vesz alapul, tehát: 4 jegy, 2 kis csapolt sör, 4 kis üdítő ital, 4 hot-dog, 1 autó parkolása, 2 program füzet, 2 felnőt méretű sapka) 5,5%-al, $288.23 dollárra. Toronto, Montreal, Boston, Rangers, Devils és Minnesota szurkolóknak kell a legjobban a zsebükbe nyúlni. Bőven $300 dollár felett.
Azt is érdekesebb nézni hogy az átlag jegyárak mellett milyen az érdeklődés csapatok iránt. Semmi meglepetés; Toronto, Montreal, Vancouver, Minnesota és Philadelphia szurkolói a 'legjobbak'. Bármilyen drága a jegy, állandóan teltház van. De ezt szomorú látni, Stanley Cup bajnok csapat 10. legolcsóbban adja a jegyeket és még így sincs teltház.
No | csapat | $ átl. jegy | átl. néző | átl. néző % |
1 | Toronto Maple Leafs | 76.15 | 19,434 | 103,3 |
2 | Montreal Canadiens | 64.26 | 21,273 | 100.0 |
3 | Vancouver Canucks | 62.05 | 18,630 | 101.1 |
4 | Boston Bruins | 61.40 | 15,384 | 87,6 |
5 | Minnesota Wild | 61.28 | 18,568 | 102.8 |
6 | Philadelphia Flyers | 60.25 | 19,556 | 100.3 |
7 | New Jersey Devils | 57.15 | 15,564 | 81.7 |
8 | Calgary Flames | 55.81 | 19,289 | 112.4 |
9 | New York Rangers | 54.96 | 18,200 | 100.0 |
10 | Edmonton Oilers | 54.17 | 16,839 | 98.5 |
11 | Florida Panthers | 52.61 | 15,436 | 80.2 |
12 | Chicago Blackhawks | 52.22 | 16,814 | 82.0 |
13 | Pittsburgh Penguins | 51.45 | 17,076 | 100.7 |
14 | New York Islanders | 48.84 | 13,640 | 83.7 |
15 | Ottawa Senators | 48.82 | 19,821 | 107.1 |
16 | Atlanta Thrashers | 48.51 | 15,831 | 85.4 |
17 | Columbus Blue Jackets | 47.76 | 14,823 | 81.7 |
18 | Nashville Predators | 47.22 | 14,910 | 87.1 |
19 | Los Angeles Kings | 47.20 | 16,606 | 92.0 |
20 | Detroit Red Wings | 46.60 | 18,870 | 94.0 |
21 | Anaheim Ducks | 43.50 | 17,193 | 102.6 |
22 | San Jose Sharks | 43.07 | 17,411 | 99.5 |
23 | Tampa Bay Lightning | 42.41 | 18,692 | 94.6 |
24 | Washington Capitals | 41.66 | 15,472 | 82.9 |
25 | Colorado Avalanche | 40.62 | 16,842 | 93.5 |
26 | Carolina Hurricanes | 38.38 | 16,633 | 88.8 |
27 | Dallas Stars | 37.80 | 18,038 | 97.3 |
28 | Phoenix Coyotes | 37.45 | 14,820 | 84.7 |
29 | Buffalo Sabres | 36.43 | 19,950 | 109.4 |
30 | St.Louis Blues | 29.94 | 17,610 | 83.9 |
átl. néző = 2007/08-as szezon átlag nézőszáma
átl. néző% = 2007/08-as szezon stadion kihasztnáltsága %-ban.
FRISSÍTÉS: Haha, most látom Puck Daddy komolyabban beleásta magát a témába. Táblázatba rakta a csapatok sör indexét. Csóri Nashville szurkolók 2x többet fizetnek a sörért mint a Pens+Caps szurkolók.
Címkék: marketing
0 comments
NHLsarok hockey blog by Gergely Foglar is licensed under a Creative Commons Nevezd meg!-Ne add el!-Ne változtasd! 2.5 Magyarország License.
Based on a work at nhlsarok.blogspot.com.